De eerste dagen.. - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Joep en Nicole - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Joep en Nicole - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Door: Joep en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Joep en Nicole

05 Augustus 2016 | Maleisië, Malakka

Na anderhalf uur vertraging op Schiphol te hebben opgelopen door een vertraagd toestel uit India zijn we op 1 augustus omstreeks 13.00 de lucht in gegaan. De vlucht is perfect verlopen en na ongeveer 8,5 uur landden wij op de luchthaven van Mumbai. Tijdens de vlucht hebben we gevraagd of we onze 'connecting flight to Singapore' nog zouden halen aangezien wij maar een uur en een kwartier de tijd hadden om over te stappen. "Geen probeem", was het antwoord van een van de dames, "Jullie staan op de instaplijst en het toestel zal op jullie wachten". Dat is een goed vooruitzicht.. dachten we. Helaas kwamen we er op het vliegveld achter dat we niet meer mee konden omdat we 'te laat' waren geland. Er werd ons verteld dat we met de eerst volgende vlucht mee konden en zo ook werd ons ticket omgeboekt.

Na een paar minuten te hebben gewacht werd ons duidelijk dat de eerst volgende vlucht 9 uur later vertrok, 9 uur? Ja, 9 uur!...lekker begin! Ook kregen we te horen dat we een gratis ontbijtje konden afhalen vanwege de opgelopen vertraging :). Dus, na ons 3x te hebben opgevouwd om op een stoeltje in slaap te vallen hebben we een stuk toast met ei naar binnen gewerkt om vervolgens onze vervolg vlucht naar Singapore te halen. Na een vlucht van nog eens 5,5 uur landden wij dan uiteindelijk op de luchthaven van Singapore.

We namen de metro (super goed geregeld) naar ons hotel waar de sleutel van onze 'superior room' werd overhandigd. Bij het openen van de 'superior room' van nog geen 6m2 werden we gelijk maar geconfronteerd met het feit dat wij backpackers zijn, haha. Volgens ons kennen ze hier geen stofzuiger, de muren waren niet meer wit, geen ramen, gaten in het matras, de deur was rot en bladderde af (gelukkig hadden we een deur ;)) en in de badkamer/wc kon je je kont niet keren. Maaaarrr.. wel airco.

Wij hebben een dag door Singapore gelopen en hebben daar een hoop gezien. Niet heel erg bijzonder maar wel leuk om een keer te zijn geweest. De tweede dag hebben we de bus genomen naar Malakka (Maleisie). Een rit van 4 uur (fijne bus, hoop beenruimte en airco), lekker rondkijken, beetje slapen en de tijd vliegt zo voorbij. Wel waren we twee uur extra kwijt bij de douanes van Singapore en Maleisie. 6 uur later kwamen we aan in Malakka waar we met het OV naar het centrum werden gebracht. We sliepen in "The Riverside Cardamom", een prima guest house aan de Cardamom rivier. Een erg gezellig centrum, leuke restaurants en volop toerisme.

Na een lange nacht te hebben geslapen hebben wij lekker ontbeten en wachten nu op de bus die ons naar het station brengt. Vanuit het station nemen wij een andere bus die ons in twee uur naar Kuala Lumpur zal brengen. Hier zullen wij twee nachten blijven om vervolgens onze vlucht naar Indonesie te halen.

Wordt vervolgd..

liefs, J&N

• 05 Augustus 2016 - 08:07

Peter:

Goed begin is het halve werk :) Geniet ervan daar!

• 05 Augustus 2016 - 08:21

Liesbeth:

Ja, je maakt wat mee op zo'n wereldreis. heerlijk met het openbaar vervoer reizen en tussen de bevolking zitten. Dan vermaak ik me wel als ik me veilig voel. Alleen die eerste slaapplaats zou niks voor mij zijn. Ach jullie zijn nog jong :) Leuk om al zo vlug wat te lezen. Have a safe trip.

• 05 Augustus 2016 - 09:30

Anke:

Aah wat een reis! Er moet altijd wat tegenzitten lijkt wel :P
    Vanaf nu kan het alleen maar leuker en mooier worden, enjoy en ben benieuwd naar de foto's! :)

• 05 Augustus 2016 - 12:18

Fien Geraerts:

Leuk om iets van jullie te horen wat een begin zeg maar dan kan het alleen maar beter gaan toch? Heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag. gr. Ome Gust en Tante Fien

• 05 Augustus 2016 - 20:28

Rob En Lineke:

Dat wordt een actieve reis zo te lezen. Geniet ervan.

• 08 Augustus 2016 - 09:53

Mart En Marita:

Nicole hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag maak er maar je eigen feestje van samen met Joep. Filmpje van jullie strand huisje gezien wat een schitterende locatie echt een paradijsje geniet ervan We wensen jullie het allerbeste met de rondreis . wel fijn dat je ons op de hoogte houdt waar jullie zijn en hoe het met jullie gaat .Groetjes dikke kus en knuffels van Mart en Marita

• 08 Augustus 2016 - 10:30

Marian:

Nicole van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er n mooie dag van om niet te vergeten , veel plezier op jullie reis we blijven op de hoogte, gtrs ome Theo en tante Marian