Uluwatu (Bali), Kuala Lumpur (Maleisie) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joep en Nicole - WaarBenJij.nu Uluwatu (Bali), Kuala Lumpur (Maleisie) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joep en Nicole - WaarBenJij.nu

Uluwatu (Bali), Kuala Lumpur (Maleisie)

Door: Joep en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Joep en Nicole

08 Oktober 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een zo'n twee uur durende vlucht vanuit Labuan Bajo (Flores) waren wij aangekomen op luchthaven Denpassar (Bali). Vanuit hier zijn wij met de taxi (rit van 45 minuten) naar het meest zuidelijke puntje (Uluwatu) van Bali gebracht waar wij verbleven in Pecatu Guesthouse. Wij hadden voor 5 nachten geboekt maar uiteindelijk zijn wij 8 nachten gebleven voordat onze vlucht naar Maleisie zou vertrekken. Wat een gezellig guesthouse!

Wel noodzakelijk was het huren van een scooter om zo Zuid Bali door te crossen om de mooiste (soms prive) stranden van Bali te zien. Wij hebben 8 dagen lang opgetrokken met surfdudes, gefeest, lekker gegeten en heel erg veel gelachen. Geniaal! Geen moment dat je je verveelt!

Helaas is daar dan toch het moment dat je Indonesie verlaat. Met hier en daar een knuffel van de surfdudes zijn we met de taxi naar het vliegveld gebracht.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld liepen wij gelijk door naar de in-check bali. Dit hadden we nog niet eerder meegemaakt; binnen twee minuten was alles al geregeld en konden we een broodje halen bij 'la place' (dan denk je toch niet aan de andere kant van de wereld).

Na een vlucht van 3 uur kwamen we aan in Kuala Lumpur. Oh, kennen jullie die grap van die jongen die van Bali naar Maleisie vloog zonder zijn bagage? Nou, die grap dus... dag 1 in Kuala Lumpur was verplicht 'shopping day'. Walhalla's aan shopping malls! Restaurants, bioscoop met meer dan 20 zalen en als kers op de taart; een attractiepark met achtbaan tussen de winkels door!.. ech nie meer norMALL nie!

Later (de volgende avond) was de bagage terecht en netjes naar het hotel gebracht waar wij uiteindelijk 5 nachten verbleven. Verder hebben wij in KL veel gezien zoals Bukit Bintang (uitgaans- en shoppingsgebied), werelds grootste voliere, tempels en meer.

Zondag vertrekken we per bus naar Cameron Highlands (midden Maleisie). Vanuit daar richting eiland Penang en daarna zullen wij onze reis 'clockwise' door Maleisie vervolgen.

Een nieuw land met nieuwe avonturen! Keep you posted!

• 20 Oktober 2016 - 20:36

OME GUST:

NOU NICOLE EN JOEP IK LEES WEL DAT JULLIE HET GOED NAAR JULLIE ZIN HEBBEN.
    GENIET ER NOG MAAREEN TIJDJE VAN.TROUWENS NOG PROFICIEAT MET DIE KLEINE MARTE.