Kuala Lumpur en eerste week Sumatra - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Joep en Nicole - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur en eerste week Sumatra - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Joep en Nicole - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur en eerste week Sumatra

Door: Joep en Nicole

Blijf op de hoogte en volg Joep en Nicole

14 Augustus 2016 | Indonesië, Sumatra

We zijn nu 2 weken weg en hebben al ontzettend veel gezien! We kwamen 's avonds aan in Kuala Lumpur en zijn de volgende dag vanuit ons hostel, wat in China town lag, naar de bekende Petronas Twin Towers gelopen. Het was erg warm en verder vonden we de stad niet zo leuk, dus we waren aan het einde van de middag weer terug in ons hostel. Daar hadden we even op het dakterras gezeten om wat dingen uit te zoeken qua vervoer en verblijfplaatsen voor onze volgende bestemming.
We zijn op tijd gaan slapen want ons wekkertje ging de volgende ochtend al om 4.30 uur! We vlogen van Kuala Lumpur naar Banda Aceh, helemaal in het noorden van Sumatra.
In Banda Aceh heeft in 2004 de Tsunami de meeste schade aangericht. Alleen in dit gebied waren er 150.000 doden gevallen. We zijn naar het Tsunami museum geweest en naar een boot die destijds 5 km landinwaarts is gesleurd en op een huis is terecht gekomen. Ook hebben we een groot vrachtschip gezien van een paar ton die ook enkele km's het land in is gedreven door de vloedgolf. Bizar om de beelden/foto's te zien en midden in een woonwijk een groot schip te zien liggen. Sinds de Tsunami zijn er in deze plaats wel meer toeristen gekomen, maar nog steeds is het niet zo heel toeristisch. Dit merkten we vooral aan al het gezwaai, gestaar van de mensen en de foto's die van ons gemaakt werden haha. Wij waren een toeristische attractie geworden voor de lokale bevolking. In het museum wilden mensen met ons op de foto en op een gegeven moment hadden we 8 giebelende kinderen achter ons aanlopen.
Na een redelijk goede nacht, ondanks dat er de hele nacht een muis onder ons bed had gezeten, zijn we met de ferry naar het eiland Pulau Weh gegaan.

We hadden op dit eiland nog geen overnachting geboekt, want veel accommodaties waren al volgeboekt. Op de ferry heeft Joep contact gehad met " Freddie's" en die hadden gelukkig nog plaats. Omdat het mijn verjaardag was en we deze nacht geen muis onder ons bed wilden, vonden we dat we wel een iets luxere accommodatie mochten boeken.
We werden met een tuktuk naar Freddie's gebracht en het was hier super mooi! We hadden uitzicht op een blauwe zee met een klein strandje erbij.
De volgene dag hebben we een snorkel trip gedaan en hebben we bij onze eerste snorkel duik al een zeeschildpad gezien!
We hadden in eerste instantie 1 nacht geboekt en uiteindelijk zijn we hier 3 nachten gebleven. Een 4e nacht was helaas niet mogelijk omdat hij vol zat, maar we zijn toen naar de buurman verwezen en hebben daar nog 1 nacht geslapen. We hebben op dit eiland lekker gerelaxed en gezellig de tijd doorgebracht met andere Nederlanders.

We zijn vanuit Pulau Weh met een kleiner propellor vliegtuig naar Medan gevlogen. Helaas hadden we 2,5 uur vertraging en kwamen om 14.30 uur aan in Medan. Hier stond een prive taxichauffeur ons al op te wachten om ons na 5,5 uur in Bukit Lawang af te zetten. Het was een afstand van 100 km, maar het verkeer in Medan is erg hectisch en om in Bukit Lawang te komen hebben we veel hobbelige wegen gehad.
Bukit Lawang is een dorpje aan de rand van de jungle en gisteren zijn we dan ook de jungle ingegaan om Orang oetans te spotten. En ja we hebben ze gezien! Verder zagen we ook nog andere wilde apen, heeel veel mieren en vogels. Het was een mooie, best pittige tocht met veel omhoog en omlaag geklauter. We zijn met grote banden als een soort van rafting over de rivier terug naar het dorpje gegaan.
Vandaag relaxen we een beetje met kaarten, gitaar spelen en boekje lezen. Morgen mogen we weer ongeveer 7 uur in een mini busje zitten om naar Lake Toba te gaan. We hebben daar 3 nachten geboekt, maar als het daar goed bevalt blijven we nog wat langer. We hebben immers nog 1,5 maand in Indonesie te gaan.. :)

Tot de volgende keer!

Groetjes,
Joep en Nicole

• 14 Augustus 2016 - 13:21

Addie En Bart:

Hey backpackers!

Zo te lezen bevalt het jullie prima daar in Indonesie. Gaaf die oerang oetangs! Mooie foto's ook! Neem de tijd inderdaad want je reist zo wat af! Lekker genieten en blijven hangen waar het goed bevalt! Heel veel plezier nog!

Hier nog alles rustig trouwens, jullie horen het wel!

• 14 Augustus 2016 - 13:30

Jetty:

Wauw wat hebben jullie het goed! Fijn om dat te zien .
    Dikke kus xx

• 14 Augustus 2016 - 13:43

Mart En Marita:

jullie hebben al veel gezien maar ook al heel wat gereisd wel gaaf de foto's en de filmpjes. Zo te zien maken jullie het goed . Geniet ervan en op tijd uit rusten jullie hebben de tijd Groetjes mart en marita

• 17 Augustus 2016 - 22:20

Nienke:

Wow!
    Klinkt goed Nicole (en Joep).
    Ben jaloers ;).
    Geniet ervan!